Vysoká škola nabízí nejvyšší možné vzdělání a má tedy zásadní roli v přípravě budoucích generací inženýrů a technologů, kteří budou schopni čelit globálním výzvám, jako je změna klimatu, nedostatek zdrojů a apod. Integrace udržitelných principů do akademických programů a výzkumných projektů je nezbytná pro rozvoj odpovědného a inkluzivního přístupu k technologickému pokroku.
“Vysoké školy jako nejvyšší článek vzdělávací soustavy jsou vrcholnými centry vzdělanosti, nezávislého poznání a tvůrčí činnosti a mají klíčovou úlohu ve vědeckém, kulturním, sociálním a ekonomickém rozvoji společnosti”, jsou tedy nositelem a šiřitelem vzdělanosti se začleněním moderních přístupů včetně reakcí na soudobé výzvy a odpovědnosti vůči společenským otázkám a národním i mezinárodním závazkům. Proto by udržitelnost ve výuce stejně tak jako udržitelná výuka měly být jednou z priorit univerzity a součástí strategie rozvoje.